: : : : : : : : : : > > > Stories van mense en plekke van nou tot ver terug in toentertyd

Friday 7 June 2013

A-MA-zing race neem ons na nat Venesie



                              Die Grand Canal:   Watervlak styg gevaarlik en daar is geen waterbus,
                   watertaxi, gondola of vragboot te sien ina ons aankoms (te voet) op Santa Croce nie.                                            

                  
Die Venesiers is ingestel op toerisme. Daar is masjiene vir
alles ... van kaarte tot pizzas. Hierdie een in 'n reenjasmasjien. 

Wanneer daar stormweer woed word Venesie die stad van gesneuwelde sambrele!


                                                     Dagbreek in Venesië      
 Daar is geheueprente wat nooit vervaag nie. 
      Dagbreek in Venesië, Januarie 1978 op die spoorwegstasie Santa Lucia kan ek enige tyd oproep. Saam met Arie op die nagtrein vanaf Wene in die donker daar aangekom en by ‘n restaurant-tafeltjie my eerste Italiaanse koffie geniet toe die dag oor die Grand Canal, die mooiste straat in die wêreld, breek.
            In sy totaliteit – en saam met die lagune – is Venesië ‘n Wêrelderfenisgebied. Deur die eeue heen besing as die Koningin van die Adriatiese see, Die Drywende stad, Stad van Brûe, Stad van Maskers, Stad van Kanale    Bekend vir Renaissance kuns. Geboorteplek van die Barok komponis Antonio Vivaldi. Belangrike handelsentrum tussen die 13de en 17de eeu.
    Meer as vyf-en-dertig jaar later arriveer ek en my dogter laatmiddag per bus vanaf Villach in ‘n wind-en-reënstorm. Die waterstad is grys, koud en onvriendelik. Sigbaarheid weinig. Donderweer grommend. Ek voel soos ‘n by in ‘n bottel. Daar is geen bekende baken vir my nie. Kleurvolle sambrele lê geknak op straat en in vullisblikke. Vandag is Venesië die stad van die gesneuwelde sambrele.
   Die water in die Grand Canal roer kwaai. Weerligstrale klief deur die grou. Waterbusse swaai nutteloos langs hulle vasmeerplekke. Geen gondel in sig nie. Net die Pakistani’s en Chinese wat reënjasse, ponchos, sambrele en waterskoene op straathoeke verkoop, lyk gelukkig.
    My kind is verenig in my treurigheid. En ons word nat deur ons reënklere. Maar sy koop ‘n stadskaart vir 2 euro by ‘n masjien en ontsyfer dit saam met my getikte aanwysings na ons herberg op Santa Croce. Sy loop voor. Haar pienk poncho deur die wind uitgeblaas soos ‘n verjaardagballon. Kia het my verhaal van dagbreek in Venisië saam met haar pa al telkemale gehoor.
    Dit reën vir die volgende 24 uur. Die watervlak in die lagune styg. Dit is Aqua Alta: hoogwater wat die vlak met ongeveer 100 cm kan laat styg. En springety daarby. Wanneer dit laagwater word, is daar bykans geen verskil te merk nie. Die water rol by die grondvlakke van geboue langs die kanale in. Werkers keer en mop. Dagbreek bly weg.
   Maar ek wil vir Kia soveel van die bekende landmerke laat sien en ons tou agter honderde toeriste aan na die Rialtobrug, die vismark… tot by die Basilica San Marco. Die befaamde piazza is verlate. Toeriste koek saam in die veiligheid van die arkades van die Doge se paleis.
    Die piazza is deur Napoleon as die sitkamer van Europa beskryf. Vandag is die plein verlate en die rye geel stoele en tafeltjies voor die befaamde Grand Caffe Chioggia leeg. Maar die kwartet waarvoor die kafee vir mense met vet beursies so bekend is, speel operatitels onder ‘n mini-markiestent. Onbeskryflik mooi. ‘n Paar dapper duiwe soek krummels op die plein. 'nGrys bedelvrou soek iets te ete in die rommelblik.
                                                               ****
    Vroeg op ons tweede en laaste oggend in Venesië, voel ek ‘n fluistering teen my wang. “Ma, ek het geGoogle en die son kom oor 20 minute op. Trek gou aan”.
     Allersuutjies verlaat ons L’imbarcadero sonder om die Argentynse kamermaat en die mini-mens uit China te steur. Draai eers links in Calle Zen – ons “straat” wat 2 meter breed is - om die Grand Canal  in eerste lig te bekyk. Die water in die Gran Canal het mak geword. Dan lei Kia my kaartloos deur ‘n labirint van stegies ….
       Hier en daar kom hotelpersoneel uit om vullissakke buite te sit. Onbyt-tyd lê nog ver. Die lug is wolkloos.Nou en dan hoor ons ‘n huisbrak knor. Ons trap katvoet. Die plaveisel is glad en bolle van die hordes Venisiese honde kan amok met skoene maak.
     Uiteindelik staan ons op die Ponte delgi Scalzi, oftewel die brug van die kaalvoet monikke, een van die vier brûe wat die Grand Canal oorspan en wat Canareggio, die eiland vanwaar die staalspoor oor die Ponte della Libertà na die vasteland loop, met ons eiland, Santa Croce verbind.
      Motorbote kom lui nader met vrag vir die dag. Laai onder andere skoon linne en bottles water vir die hondertalle gasteverblywe af. Trekskuite wag vir die afvalkarretjies om hulle ongewenste vrag oor te gee. Portiere met handkarre begin hulle dag. Twintig miljoen toeriste besoek hierdie unieke stad per jaar. Hierdie flinke manne sorg dat die voorraad in die winkels, restourante, kafees, markte, gastehuise, hotelle ens kom. En die tonne vullis per dag gegenereer na die vasteland verhuis.
     Ons is alleen op die boogbrug, in 1934 van Istriese klip gebou om ‘n uitgediende ysterbrug deur die Oostenrykers opgerig, te vervang. Dit is 05:36 op 18 Mei. Die son is wakker in Venesië. Ek strek my arms hoog uit in die nuwe lig. Ek is hier saam met my jongste kind. Die mooiste straat in die wêreld lê voor my. En agter my…
    ‘n Geheueprent vir die volgende geslag.


En toe breek die dag in sy volle glorie

Kia se Angry Bird was ook saam met ons.

Met hierdie enkelspoortrein is ons van die busstasie Tronchetto na Piazzaile Roma vervoer

Tradisionele maskermaker in sy ateljee cum winkel

T-hemde by 'n stalletjie
Stallentjies vlakby Rialto

Vismark naby Rialto-brug met reklamebord vir foto-uitstalling oor Hemingway
Reen stuit nie die vrugtehandelaars nie

Kos is peperduur in die omgewing van San Marco.
Hierdie "slim" pizza wat in happiegrootte gesny word, het ons altwee se honger gestil.
Murano glas

Pienk doughnut pas by die pienk poncho

Skuiling vir die gondolier

Op die brug van die kaalvoet monikke
Pasta met seekos vir Kia op die eerste nat aand by 'n familie-restourant 
op die eiland Santa Croce
San Marco Basilica - detail (bo en onder)

Naat duiwe op die piazza
Grand Caffe Chioggia se orkes speel voort al reen dit

Ons is net te vroeg vir die tweejaarlikse kuns biennale
Kamer te huur in stil hoekie van Cannareggio  ...

Vroegoggend: Uitsig op Cannareggio vanaf Santa Croce
Vroegoggend: Vragboot op die Grand Canal

Ingang van  L’imbarcadero 

Ons het 'n welsynswinkel ontdek en hierdie T-hemp het saam huistoe gekom
... net omdat ons so baie van die Italiaanse vrou gehou het.


Vragboot vroegoggend

                       Stryd met rommel op die eilande van Venesie

No comments:

Post a Comment