: : : : : : : : : : > > > Stories van mense en plekke van nou tot ver terug in toentertyd

Thursday 17 May 2012

Ontmoeting met 'n Persimmon in Frankryk

Vanoggend eet ek vrugte vir ontbyt. Die ryp persimmon se soet vlees stuur heerlike herinneringe van my smaaksintuig tot in my brein.

                                              Ontbytbord met Sharonvrug .. herfs 2012...
My eerste kennismaking met 'n  Persimmon  
                                             was in die Franse stad Orange in die herfs van 1979

   Op ons lang wittebroodsreis in Europa, stop ons een herfsmiddag in die middel van die stadjie Orange, 30 km van Avignon af, in 'n besige straat.  Uitgehonger vir vrugte! Arie trek die Citroen onwettig op 'n sypaadjie en wag terwyl ek die klein winkeltjies verken. Appels vir twee, druiwe en 'n Persimmon vir elk van ons. Glimmend oranje en sagryp. Reg vir eet. Voorheen net daarvan gelees, maar daardie middag terwyl die laatson my hande warm maak in die klein winkeltjie met uitstallings tot in die straat, staan ek met dit in my hand.
    In Suid-Afrika staan die vrug as Sharonvrug bekend en word al vir 'n dekade of so hier ter lande aangeplant.  Oorspronklik 'n Oosterse vrug, word die Persimmon suksesvol gekweek in streke met n Middelandse see-klimaat.
    Vir my bly die vrug sinoniem met die Romeinse teater in Orange - want dit is waar ons geparkeer het om die heerlikheid te eet.

No comments:

Post a Comment