: : : : : : : : : : > > > Stories van mense en plekke van nou tot ver terug in toentertyd

Wednesday 9 May 2012

Kunstoer vir Kia in 1995

Vir haar 10de verjaardag kry Kia 'n toer van Europa as geskenk. Ek was vas oortuig dat die tekenende kind eendag 'n beroemde kunstenares sou word.
     Ek werk 'n 18-dae toer na kunsmuseums, katedrale en vriende uit en sluit kindergoed ook in, o a die Guinness Book of Records Museum in London, Madurodam buite Den Haag, Madame Tussauds se Amsterdam-tak, Euro-Disney in Parys en ski-lesse by Montana in Switzerland.
    Ons eerste stop is London. Dit is immers waar ek haar naam uitgedink het lank voordat daar sprake van 'n huwelik was. Pas ingeboek by die Regent's Palace naby Picadilly Circus, het ek die kind aan die hand en hardloop af na Trafalgar Square en die National Gallery waar Rembrandt se portret van sy eerste vrou Saskia van Uylenburgh langs die van sy tweede vrou Hendrickje Stoffelsdogter hang.
    Kia is moeg van die vlug via Schiphol, maar dit skeel my min ek soek koorsagtig na saal 17 en viola!  "Kia, dit is die vrou waarna jy vernoem is."  Wat et ek daar in die galery verwag?  Vreugde?  Oorweldiging? Dankbaarheid?
    "Daai lelike vrou," was die antwoord en daarna 'n baie lang gaap. "Kan ons asseblief 'n bietjie gaan slaap voodat ons vanaand Oliver Twist sien?"
     Ek het haar probeer oortuig om Saskia se mooi rok raak te sien ... en die blomme. Helaas, my verweer het op dowe ore geval. Saskia was lelik. Saak afgehandel..


         Saskia, deur Rembrandt geskilder  (c 1633)
                                                     
    In 'n kwessie van twee dae, en heerlik uitgeslaap en aangepas, vra sy of sy alleen na die Doughnut-winkel langs die hotel kan gaan,  Wat flits deur my kop?  My kind gaan gesteel word / 'n taxi gaan haar omry! Maar ek weet sy moet die kans kry en daar stap sy ewe kontant met 'n Engelse pond in die hand om haar koekie te gaan koop.

 Kia se eerste onafhanklike uitstappie in London
        van die hotel (links) na Dunkin Donuts!
  ... in Amsterdam ...
                                                   

No comments:

Post a Comment